Deze maand heeft de Y-factor twee filmpjes op maat gemaakt, voor Erfgoed Gelderland en voor een grote supermarkt. De ene als oproep voor de jubileumbijeenkomst, de andere als opmaat voor een bijeenkomst over samenwerking (die ik ook presenteer). Ook hier zoek ik waar het raakt; meestal zet ik de mens in het systeem centraal. In het filmpje voor Erfgoed Gelderland zelfs als ‘typetje’: Cécile liet zich luid en duidelijk horen: “Welkom!” Ik ben nogal dol op haar; ze houdt altijd moed.
‘De gele rietdekker’, ‘Groningen’, ‘Producenten aan tafel’, ‘De ambtenaar in het veld’ en nu deze twee.
De filmpjes vormen langzamerhand een aardig reeksje; tijd om er een apart kopje voor te maken op deze website! En ik ga mij eens verdiepen in video-equipment, zoals vlogcamera’s en microfoons. De truc is natuurlijk om de techniek niet te laten overheersen. Spontaan werkt het beste.
Tijd om weer nieuwe plannen en filmpjes te maken, voor mezelf en op aanvraag. Ben benieuwd waar dit me nu weer gaat brengen!